Alla inlägg under mars 2011

Av Emelie - 31 mars 2011 14:20

Jag är nog sjutton den sämta bloggaren ever, en fördel är ju att man orkar skriva ngt om man ska orka hålla bloggen vid liv. Men nu är mitt liv som det är, så då kommer inte bloggen i första hand direkt. Har inte orkat sitta vid datorn nå vidare, och tycker inte om att blogga via mobilen.


Den senaste tiden har det varit väldigt upp och ner, och det är det fortfarande, men man får ta en dag i taget och ta vara på de ljusa stunderna.

Jag har varit hemma från jobbet i strax över 1 vecka nu, börjar hämta mig. Idag hade jag en riktigt bra dag. Var ute och promenerade, luktade på våren, njöt av livet, medans andra dagar denna veckan har kudden varit min bästa vän.


Sonen är hos farmor och har varit där och hälsat på under veckan så att jag har kunnat vila så mycket jag har behövt. Det har varit skönt, men jag har saknat honom mycket. Nu vill jag inte vara utan han längre. Nu har jag fått ny energi. Underbart.


Nog om det, jag kommer bli bättre. Thats it.


Köpte ett nytt halsband och 2 tröjor igår när jag tog min promenad. Ska se om jag kan hitta halsbandet på bild nånstans.

Nää, hittade inte, men ska ta bild på det ngn dag och lägga in det här.


Kärlek till Livet. <3


/mli*

Av Emelie - 24 mars 2011 23:14

Många tankar som snurrar nu. Mår väl inge vidare. Ska vara hemma ett tag och vila å se om det känns bättre. Varitledsen och arg ganska mycket det senaste. känns inge roligt. Snart mår jag bättre, då orkar jag nog vara mer aktiv här också./mli

Av Emelie - 21 mars 2011 16:25

Snart åker Jussi. Om bara några dagar. Depp. :(


Också jobbar jag kväll hela veckan. Det är typ gay. Jag vill ju vara hemma med älsklingen dessa dagarna.


Jag orkar ingenting. Fast igår var en rätt bra dag. iaf på förmiddagen. Grabbarna var iväg. Jag städade å sånt hemma, men efter lunch blev jag helt utslagen, less, tjurig å bara blä.


Jag är så trött på mig själv nu, att jag är såhär, och att jag mår såhär. Orkar inte.

Orkar inte med mig själv.


Sova.

Jag vill sova.


/mli


Av Emelie - 17 mars 2011 18:48

Känner mig lite nerslagen. Psykiskt. Blev bara lite utmattad.


Snart ska jag lägga lilläsklingen som har varit så go idag. Varje gång han har "skrämt" mig och jag har ropat Hjälp! så har han blivit tvärtom och ställt sig och sagt förlåt och gett mig en kram. Godingen.


I morgon blir det nog badhuset. Underbart. Simma lite grann så knät kanske börjar funka igen. Krasade på bra igår när jag satt på huk. Tror typ nåt gick sönder.


Snart kommer mannen hem, har varit på studiebesök med skolan nånstans idag. Saknar.


/mli*

Av Emelie - 17 mars 2011 14:37

Varit hemma med Felix nu i 3 dagar. Han är förkyld och säger ofta att han är trött. Hoppas lillen blir bättre snart. Vi har lekt massor idag. Sötast var han när han tog blipparen på kassaapparaten och blippade mig och sa att Folkoteket ville låna mig. För er som inte vet, Folkoteket är ett barnprogram där man lånar personer inom plika yrkesgrupper osv. Jag blev iaf impad av att Felix kunde det, samtidigt förskräckt över vilka skitsaker han förmodligen också lärt sig från TV. /mli

Av Emelie - 15 mars 2011 19:22

Är så himlans dålig på att uppdatera just nu, men kan bero på att jag inte sitter något vid datorn heller.


Har varit på inskrivning idag. Det gick bra. Blodtryck låg på 110/75, sockervärdet på 5,1, blodvärde på 128, så allt var fint.


Men jag är trött på att vara trött, och jag är trött på att må illa. Jag är trött på att inte orka göra någonting. Jag bara jobbar och sover, orkar inget annat. Så himla tråkigt. Barnmorskan tyckte jag skulle kontakta läkare för att se om jag kunde få nån hjälp därifrån.


Har börjat packa lite här hemma också, eller mest maken som har börjat packa då jag inte har orkat, eller har gjort annat. Maken åker om 1,5 vecka, sen flyttar jag efter i Juni någongång tror jag. Många tankar som snurrar.


Nu blir det vila.


/mli

Av Emelie - 10 mars 2011 11:52

Ja, trött är det minsta man kan säga att jag är. jag är typ stentrött. jämt jämt jämt. Vilket innebär att jag inte har orkat uppdatera bloggen heller. När jag kommer hem från jobbet så sätter jag mig i soffan en stund, och 10 minuter senare så sover jag. Typ.


Men sen senaste uppdateringen så har det såklart hunnit hända en del.

Älskade maken har fått jobb. Tjohooo!! Dock innebär det att vi måste flytta 70 mil, dock 70 mil åt rätt håll!


Jag har nu blivit illamående.jämt vilket är stendrygt, jag mår illa före maten, under maten, och efter maten. När man går i affären och ska handla så känns ALLT så jävla äckligt, så jag får handla efter vad som känns bra för stunden, tex, yoggi och tre choklad ^^, eller risifrutti och chokladpudding. Nyttig graviditet, vad är det? Ingen aning, jag tillhör inte den iaf!


Utvecklingssamtal på förskolan på måndag, och inskrivning hos barnmorskan på tisdag. Och i princip alla fredagar är jag ledig i mars, så underbart!


Felix har varit så gos när jag har lämnat han på dagis denna veckan. Han vill sitta i mitt knä en stund och gosa innan jag går. "liten stund till mamma". Gulle. Så ser han helt depp ut, ont i mamma hjärtat. <3


Om jag har räknat rätt så är jag i vecka 9+0 idag. Tiden går ganska fort, men ändå ganska sakta. 


hm, ja, för att knyta ihop säcken. jag är trött.


/mli*


Ovido - Quiz & Flashcards