Alla inlägg under juni 2011

Av Emelie - 30 juni 2011 09:08

Då fick man ett litet ryck och gjorde om designen igen här på bloggen. Vitt och blekrosa, passar mig perfekt! Gjorde texten lite större också, så ni orkar läsa min wall of text :) 


Ska börja fila på en annan header också. snart, så småningom....nångång!


/mli*

Av Emelie - 30 juni 2011 08:04

Ja, man har haft lite torka det senaste. Har inte haft energi till att skriva, dessutom hade vi besök hela helgen också. 


Idag är det besök hos BM som gäller klockan 11. Jag och Felix ska promenera dit i sköna värmen. 


Vi var på Öppna Förskolan igår. Jag och Felix var själva med en pappa och en liten flicka typ hur länge som helst, men när klockan började närma sig sångstund så hade det hunnit droppa in lite fler. Men det var roligt i alla fall, Felix lekte på jättebra, mestadels med ett bilgarage. Och igår var första gången som han faktiskt sjöng med på sångstunden.


Det har börjat klia igen :/ Eller har väl inte riktigt slutat ännu, men jag har i alla fall inbillat mig att jag har börjat få utslag igen. Suck! Men jag försöker smörja med Miniderm morgon och kväll för att hålla det i schack, men jag är ju en liten slarvepetter när det gäller sånt. 


Felix var sötast i förrgår, blev så paff! 
Han kom och sa att han skulle flytta med sina traktorer och att mamma och pappa inte fick följa med. Då säger jag "jahaa, okej, men tack för denna tiden då hjärtat".

Felix tittar på mig och säger "Ingen orsak, hejdå!" och vänder sig om och går och "packar".

Ingen orsak?! Ska man säga det när man inte ens är 3? Jag måste veeeeeerkligen börja tänka på vad jag säger, det är ju ett som är säkert. :) 


Tror minsann att jag fick lite färg när jag promenerade fram och tillbaka till ÖF igår :)


Åhhhh! Jag gjorde 3 superfynd på mammakläder igår!

En tunika för 90 kr, en för 100, och ett par mammastrumpbyxor för 50 kr. Toppenfynd!

   Inte världens bästa bild, men såå fina tunikor!


/mli*

Av Emelie - 25 juni 2011 10:01

I torsdagskväll så kom våra bästaste vänner upp till Tranås. Som vi har längtat! Felix blev helt överlycklig när han såg dom utanför huset och var helt lyrisk hela kvällen! 


 Den här söta krukan har Marie gjort själv, med söta piratdetaljer på. Felix fick denna fylld med gotte när de kom.


Felix ville inte somna på kvällen, för han var orolig för att Marie och Dennis inte skulle vara kvar när han vaknade. Men efter lite övertalning så somnade han gott! Och peppar peppar, han sov i sin säng hela natten, kom in till oss vid halv sex, somnade om och sov till nio! 


Vi tog en lugn morgon med Scones, och gjorde oss sedan i ordning. Fram på eftermiddagen så åkte vi ner till Hätte för att titta på när alla dansade osv. VI hade tur med vädret då det höll uppe den tiden vi var där, och det började regna när vi kom hem.


Vi vände lite på midsommartraditionerna, så när vi kom hem så åt vi jordgubbar med glass/grädde och socker. Och vi har minsann en liten jordgubbskille här hemma, Felix bara vrääääkte i sig massor med gubbisar. Nom Nom.  


På kvällen blev det grillat med kletig pastasallad, och egen potatissallad, och sill & kokta päror till dom som ville. 


Vi hade en riktigt trevlig afton och var alldeles lagom för mig som inte orkar hur mkt som helst. Känns som man fortfarande inte återhämtat sig helt efter flytten och allt i ordningställande, och graviditeten gör ju säkerligen sitt till också!


Felix sov minsann till halv sex i morse också, kom in till oss, och somnade om och vi sov tills Morfar ringde 09.20 Gott!


/mli*


   

Av Emelie - 23 juni 2011 07:52

Igår så skruvade jag ihop grillen som jag köpte i förrgår. Så att vi har något att grilla på till midsommar, då fina fina bästaste vännerna kommer upp från Skåne. (kommer redan ikväll för övrigt! )


Men det som var mest spännande var att det blev saker över, och det saknas inte skruvar nånstans...men visst blev grillen fin? Den duger åt oss i alla fall :)


 



Idag är det massor som ska fixas; tvättning, städning, klippning, handling av mat + vuxendricka. Hej å hå, kämpa på!


/Mli*  

Av Emelie - 21 juni 2011 06:46

Jag är så trött! Trött, trött, trött!


Felix somnade på eftermiddagen igår, och sov en bra stund. Och det gör han vissa dagar, och vissa dagar sover han inte alls. Nåja, och på kvällen hade vi lite mys, så då fick han lite Coca Cola. Och ungen blir som ptja, jag vet inte?

22.30 somnade han tillslut, ganska oroligt, breve mig inne i vår säng. Sen vaknade han ca 00.30 och bara gallskrek, jag försökte trösta, gå in i hans rum osv, men tillslut så gick vi och kissade, sen somnade han om som ett lamm i sin säng. (dessutom sov han i bara kalsonger från 1-5 utan att det hände någon olycka.)


Frid och fröjd? Njaaa, varken jag eller Jussi kunde somna om, jag somnade väl framåt 3-snåret, och vet inte när Jussi somnar.

Man kan ju tro då också att Felix borde sova länge när han somnade så sent. Lögn! Han vaknar klockan 5 klarvaken! Mamma var Zombie minst sagt.


Nåja, nu sitter jag här med min kopp kaffe och har fått avreagera mig, så nu ska jag nog klara av denna dagen också!


På torsdag har jag bokat klipptid och plock av bryn! Ska bli sååå underbart! Bild kommer när jag varit där!


Av Emelie - 20 juni 2011 13:04

Jippiiiiie! DHL ringde idag och sa att de hade mina paket från innerum och ville köra ut dom. Egentligen redan i morgon mellan 10-12, men eftersom jag har möte på arbetsförmedligen i morgon klockan 11, så får jag vänta ända tills onsdag mellan 10-12. Men ääääääntligen! 


Vid nio-tiden i morse så knallade jag och Felix ner till Öppna Förskolan och var där ända till 12 när de stängde. Felix var fortfarande ganska blyg idag, och har lite svårt att ta för sig, men det lossnar nog om vi fortsätter att gå dit. Jag började prata med lite fler idag i alla fall, jätteroligt! En tjej där som har 2 barn, väntar ett till ungefär samtidigt som mig, roligt att man kan följas åt. Och vi pratade om att gå hem dit och leka nästa vecka. Hennes äldsta och Felix är ungefär jämngamla. 


När vi gick hem så gick vi inom Willys och handlade lite, sen gick vi och hämtade bilen. Till lunch så lagade vi Korv med Bröd, och mumsade det ute på altanen!

I eftermiddag blir det lite fix med att gå till återvinnigen (har förresten blivit helt maaaanisk på att sortera allt) och bära ner lite till förrådet. 


     

Av Emelie - 19 juni 2011 21:40

Ja, idag har varit en jobbig dag. Har varit ledsen i omgångar och vilat mycket. 

Idag är det 15 år sedan mamma gick bort. Men det spelar ingen roll hur många år det går, det gör lika ont varje dag ändå. Det går inte en dag utan att jag tänker på dig i något sammanhang mamma! Om du ändå var här, om du kunde stöttat, hjälpt, låtit oss ge dig all vår kärlek. Åh mamma vad jag saknar dig! Jag älskar dig mamma, jag vet att du vakar över oss! Vi ses där uppe!


Utöver detta idag så har vi haft en familjedag. Vi har bakat kanelbullar, vaniljbullar och matbröd. Nom nom nom. Det är mysigt att baka tillsammans, och det blev ganska lyckat. 


Ikväll kollade hela familjen på Draktränaren (mamma var nog mest intresserad) och hjärtat mitt överraskade med kvällsfika i form av hemmagjord varm chokladmjölk, och kanelbullar. Mumsigt värre kan jag lova. 


I morgon är det dags för Öppna Förskolan igen! Jippie! :) 


Och jag hoppas att mina saker från .innerum kommer i början på veckan. Läääängtar!


/mli*

Av Emelie - 19 juni 2011 07:05

är inte okej! Men det förstår ju såklart inte en 2,5 åring. Så det var bara att kliva upp och kura ner sig i soffan istället framför en film, då han ville titta bompa, och det vet ju de flesta av er sen innan, att Felix vet att om det är för tidigt för bompa så kan man alltid titta film istället. Sötnosen. 


Idag blev det Boog & Elliot, ovanligt va? Näe! Det är favoriten just nu, förutom alla program på Play House Disney. 


I går hade vi en mysig familjedag, jag vaknade lite före de andra och tänkte att : Nu jäklar, nu är det lite egentid som står på schemat. Jotjena, Felix vaknade lagom tills jag slått igång kaffet och kurat ner mig i soffan. På förmiddagen så tog vi en tur till nån strand här i närheten, kommer inte ihåg vad den hette, men det var mysigt, lagom stort och fanns en restaurang där. Sen var vi på Granngården och kollade på grill, men valde att avvakta några dagar, så igår blev det beställning av Kinamat, vilket var sådär. Nästa gång kommer vi inte ta ifrån det stället i alla fall. Gick även en sväng på stan igår, och hör och häpna, jag handlade ingenting! 


Kom på att jag inte har skrivit om graviditeten på ett tag. Det har varit så mycket annat, så jag har nästan lagt den på hyllan känns det som. Men det kan man ju såklart inte göra. Men man lever sig inte in i graviditeten lika mycket som första gången. Nåja. Jag mår ganska så bra nu, jag har lite svackor då också, hormonstinn är väl en bra benämning för mig. Jag både skrattar och gråter samtidigt, över absolut ingenting.


För ett tag sen fick jag ett glas vatten över mina byxor, och skrattade åt att det blev kallt, men grät för att jag fick hämta handduk själv. Måste ha sett ganska roligt ut :)


Jag börjar bli en liten tjockis ( läs tjockare ), ena dagen känns det som om jag är gigantisk, och magen är i vägen vad jag än gör, och andra dagen så känns det som "hoho, är det någon där inne?" Då känner jag mig inte alls gravid. Dock så har jag stått stilla i vikten sen före påsk någongång. Får kolla av lite med barnmorskan vad hon tycker om det, jag tycker att jag äter tillräckligt osv, men får väl se. 


Jag kan bli sådär panikartat jättetrött på sekunden ungefär, och det är jättejobbigt. För det händer ju såklart alltid när man håller på med något. Kan ju kanske vara tecken också på att man kanske ska sluta hesta runt som ett fån?

Nåja, jag reder nog ut denna graviditeten också, har ju det trots allt bra mkt bättre än många andra! 


Förresten! Det var skolavslutning här nu i veckan, och jag gick förbi en minibuss som några 5:or skulle åka. Då hade de gjort en egen skylt med massa hjärtan och färgglada saker, också stod det ungefär

"ÄNTLIGEN, BARA 4 ÅR KVAR, SEN SKA VI FESTA LOSS!!!!!!!!"

När det stod där på skylten så var det verkligen som att "när vi slutar 9:an då jävlar, då börjar livet, då är vi vuxna, och vi kan göra vad vi vill".

Jag tyckte det var sött :)


/mli*




Ovido - Quiz & Flashcards