Alla inlägg under augusti 2011

Av Emelie - 25 augusti 2011 11:52

Felix! Jag älskar dig. Du är den mest fantastiska unge jag har träffat. 

Du är så omtänksam så det finns inte. 


När mamma är ledsen säger du; Ingen fara mamma, inte vara ledsen.

När mamma stressar runt säger du; Ta det lugnt mamma. 

När mamma säger Jag älskar dig! säger du ; Jag älskar dig med mamma. 


I morse sa jag att jag börjar nog bli lite förkyld, då går min goa fina unge och hämtar sin kudde och sitt täckte för att bädda ner mamman sin. 

I går när vi lekte så fick jag ont i magen, då plockar han undan i sin säng och säger att jag ska lägga mig ner och vila.


Vad har jag gjort för att förtjäna denna unge? Denna fina, goa, fantastiska unge! 


Jag kan bli arg på dig Felix, ibland alldeles för snabbt, du har en mamma med alldeles för lite tålamod och alldeles för mycket humör. Men att se dina ögon tindra när du säger att du har en överraskning till mig, eller när jag spontant får pussar och kramar, då glömmer jag allt annat.


Jag älskar dig Felix! Tack för att jag får vara din mamma. 

Av Emelie - 14 augusti 2011 21:27

NOT!


Jag har verkligen varit på helt värdelöst humör heeeeeeeeela dagen. 


Drömt mardrömmar inatt om att jag var en yrkesmördare, och dessutom sovit oroligt då jag vaknat till och från av smärtan från höften, och foglossningen har varit en pain in the ass hela dagen, först nu på kvällen som det lättat lite.


Fick visserligen sova länge, men det hjälpte minsann inte. 


Diskmaskinen har dessutom pajat upptäckte vi i dag, verkar inte ta in ngt vatten (och ja, vattenkranen är på, för er som skulle dumförklara mig nu), och de där armarna snurrar inte runt. Så det var bara att dra fram gamla slitna diskstället och ställa sig och diska. TJOHO! Blir att ringa vaktmästaren i morgon. 


Och som grädde på moset så smakade middagen som tog ofantligt lång tid att göra, inte särskilt gott, och när jag skulle bära disken till köket så tappar jag en kniv i golvet, vilket resulterar i rödbetsfläckar på vår nya ljusa tapet. SCORE!


Jag tror jag går och lägger mig i fosterställning i sängen och gråter en skvätt!


Godnatt!


/mli*

...

Av Emelie - 11 augusti 2011 13:47

jag är så förbaskat trött, slut, utmattad. Att jag blivit slö på bloggen är väl inget nytt, men tar nog en liten paus nu tills jag har ngt roligt att skriva om igen.


/mli*

Av Emelie - 8 augusti 2011 19:22

Ont ont ont. 

Min kropp skriker efter att få krypa ner i soffan och inte lyfta ett finger till idag.


Har haft tvättstugan + strukit idag, samt veckohandlat med Felix, bakat frukostbullar och lagat middag. Helt slut. 


Älskade är iväg och lägger ut kräftburar, vi ska iväg i morgon och grilla och ta upp burarna. Blir att baka muffins i morgon att ta med sig, och har inhandlat korv idag. Och rosa kylklampar :)


Hu, helt slut. 


Gnatt.


/mli*

Av Emelie - 3 augusti 2011 13:40

Jag måste se enorm ut. Var på Röda Korset idag, och flera av de äldre damerna som var där frågade när jag skulle ha, och konstaterade innan jag hann svara att det måste vara dags snart. Ni kan tro att de satte kaffet i halsen när jag svarade 15 oktober. 

Då konstaterade de snabbt att det kanske var 2 stycken där inne, men när jag svarade att det bara var ett litet knyte, så tittar de istället med värsta "åh vad jag tycker synd om dig" - blicken. 


Ja jag säger då det, jisses Amalia. Det var tur att jag hade fullt upp med husrenovering under förra graviditeten så att jag inte vistades bland folk då jag var ännu större med Felix. 


Och jag vet inte om jag ska ta illa upp eller inte, är ju inte så mkt att göra åt. Men jag tar åt mig lite ändå så nu kommer en liten svordom: /#"¤&"#)"#&//¤/¤/%#.


Jag kan inte hjälpa att jag är enorm, men sluta för fasen påpeka det, och försök inte åtgärda era tabbar med att tro att det är tvillingar istället. Ni är pinsamma! 


/mli*

Ovido - Quiz & Flashcards