Alla inlägg under maj 2011

Av Emelie - 28 maj 2011 15:39

På förmiddagen så åkte vi ner på byn och gick och kikade lite, och lyckades göra några fynd enligt mig själv :) Linnen och shorts till Felix, och hittade några plagg på rea på Lindex till Bebben. Ska bli så mysigt att kika ultraljud på tisdag (om de nu inte ändrar tiden igen). 


Det har blivit väldigt lugnt nu på eftermiddagen, Felix har sovit en stund, och snart är det dags att ta ett ryck och packa lite grann, annars står vi plötsligt där och det är fredag och vi har hälften kvar att packa. Man tycker alltid att det inte är såååå mycket kvar, men sen står man där med maaaassor med Icakassar för att man packar massa småsaker. 


Nåja, här kommer bilderna på fynden idag. 


Short och Linnen 49,50 styck.

Kalsonger 79,50 kr 

Body´s 50 kr styck, byxor 50 kr.


   

Av Emelie - 28 maj 2011 07:43

Godmorgon världen!


Jussi kom hem sent i torsdagskväll, och Felix kom och väckte oss 6 på morgonen efter att ha sovit i sin egen (!) säng hela natten. 

Vi tog en riktig mysdag igår och bara mös eftersom det var första dagen Jussi var hemma.


Det kom ett par på förmiddagen och hämtade köksbordet, stolarna och soffan, skönt att bli av med det, dock deppigt att behöva äta framför TVn en hel vecka, förstör middagsstämmningen lite tycker jag.


Vi åkte och handlade lite och hämtade ut mina 4 paket som låg på Coop och väntade. Och ääääääntligen så kom datorn, 2 veckor tidigare än jag trodde, men dock så efterlängtad. Tog ett datorerbjudande via jobbet som passade oss bra. Vår gamla dator låter som ett kärnkraftverk när man startar den, och den dator som vi använt är ju Jussis skoldator som han ska lämna tilbaka vilken dag som helst. 


Resten av dagen bestod i att komma i gång med datorn, hade tvättid mellan 12-17, och till middag blev det nypotatis, gräddfil och flintastek (dock gjord i ugn). Efter maten kom grabbarna på att de ville göra våfflor, så då gjorde de smet och gräddade våfflor som fredagsgott. Nom nom nom!


Sökte ett jobb i Linköping igår, hoppas man får det, så man inte behöver gå hemma hela sommarn :) Även om det är 7 mil dit så går det bra med pendlingsmöjligheter. 


Idag står vi i valet och kvalet om vi ska gå till badhuset eller inte, får se vad dagen annars har att erbjuda, misstänker packa och röja står ganska högt upp på listan. 


Ha en fin dag allihop. 


/mli*

Av Emelie - 26 maj 2011 18:16

Jussi är påväg hem från Tranås. Äääääääntligen! Som vi har längtat.

Felix plockade maskroser på vägen hem från förskolan till pappa, så nu står de i ett glas på bordet och väntar. Dock så hoppas jag att han sover när Jussi kommer, för klockan kommer vara ganska så mycket när han väl är här.


Åååh, så deppig jag blev när jag kom hem :( Där låg ett brev från Sjukhuset, Ultraljudet som skulle vara i morgon 13.30, är flyttat till Tisdag 13.00 Så där sprack ALL planering som vi hade gjort så bra. Fixat ledigt från jobbet, Jussi skippar sista dagen på praktiken. På måndag är det Barnmorskan för att fixa moderskapsintyg (som man inte får förrän ultraljudet är gjort), på tisdag är det skolavslutning för Jussi och jag gör min sista dag på jobbet. Skrot! Menmen, sånt är livet. Bara att gilla läget.


I morgon kommer det en som ska hämta köksbordet, stolarna och soffan, så får in lite pengar för det också. Sitter finfint det, och det bästa är att 1. Vi får mindre att släpa på till Tranås 2. Äääääntligen är det dags att byta köksmöblemang, visserligen till ett annat begangnat, men nytt för mig :)


Nu blir det att umgås lite med Felix, och fixa och dona lite innan det är dags att somna en stund i soffan innan Jussi kommer hem. <3


/mli*

Av Emelie - 24 maj 2011 18:26

Felix gillar verkligen, verkligen, verkligen att åka buss. Sitter som ett ljus hela resan, och påvisar gärna att han ser många andra bussar under tiden. Sötnosen! Och han ville så gärna trycka på stoppknappen, och precis när jag lyfte fram honom och han skulle trycka, är det någon annan som trycker, på en hållplats där bussen aaaalltid stannar. Typiskt! Men han var nöjd ändå, nu kunde han ju trycka extra många gånger.


Hos ortopeden gick det kanon, Felix skötte sig jättebra, han lyssnade nästan hela tiden :) Och doktorn sa att det inte var något farligt, han är helt enkelt lite plattfotad, med andra ord, han har inte så mycket hålfot. Och eftersom han är lite platt, så blir det att han går lite mer på "insidan" av foten, och vrider den lite utåt. Men han verkar inte ha ont, och han anmärkte inte på något annat, så det är väl bara att gilla läget när han springer runt som en anka med fötterna. Kärlek!

Annars sa han bara att Felix är lite överrörlig i lederna, han bände och vred på tummar, handleder och knän osv, Mjuk i kroppen helt enkelt, sa läkaren.


Vi firade att Felix hade varit så duktig med att åka in till Sundsvall och mumsa på Mac Donalds. Och stort tack till en i personalen där. Vi stod och försökte leta fram 5 enkronor till Toaletten för Felix var kissig, då kommer han fram och säger att han kan öppna ändå! Och när jag skulle slänga brickan med skräp, så säger han: Ställ du den där, så tar jag den,  ha en trevlig dag!  Vilken Service!


På bussen hem så säger Felix - jag är kissig. Då hade vi 3 mil kvar till Härnösand. Tjohooo! - Vi är snart framme, säger jag.  Men det gick bra, 15 sekunder senare säger han att han är trött, lutar sig tillbaka, blundade, sen sov han. Sötnos!  

Snart så kommer det en och ska titta på Tvättmaskinen, hoppas hoppas hoppas att de tar den, och att de inte prutar för mkt!


/mli*

Av Emelie - 24 maj 2011 08:04

Nu sitter vi på bussen påväg till Ortopeden. Kommer nog gå finfint, kan uppdatera med hur det gick sen :) Påväg till bussen ser vi en bil som har cykel bak på bilen, förklarar för Felix att det är för att man ska kunna ta med sig den och säger att vi ska köpa cykel till han när vi flyttat till Tranås. Vet ni vad han svarar? -jag vill inte ha en cykel... Jag vill ha en moped! Det är mammas gosse de!

Av Emelie - 23 maj 2011 19:44

Denna låten är så sjuhundrades bäst. Kan lyssna på den om och om igen, och sötast är att Felix sjunger med och dansar. Tror inte ni kan gissa hur många gånger han har sett Open Season. Underbar film!


Av Emelie - 22 maj 2011 13:18

Idag har jag gjort egna såpbubblor för första gången, och de blev hur bra som helst. Och enkelt var det också. Hittade receptet på nätet, minns inte vart nu bara.


3 dl ljummet vatten

1,5 dl YES Diskmedel

0,5 dl sirap


rör ihop försiktigt så det inte löddrar.

Klart!


Idag så har vi grejar inne här hemma, packat lite, tvättat osv, sen så gick vi ner till lekplatsen och grävde, åkte rutschkana, blåste bubblor och gungade.

Nu är jag lite slut efter förmiddagen, så bänkar mig i soffan en stund medans Felix leker att han är en katt på golvet.


Lägger in några bilder på lillkillen också, samt en bild på mig för att visa lillmagen och den fina tunikan som jag köpte på HM förra helgen för 99 kr.


       

Av Emelie - 21 maj 2011 09:58

Godmorgon!


Felix väckte mig halv 7 i morse, uppskattat...? Näe! Visserligen hade jag bestämt mig för att greja en del hemma idag, så gjorde väl inget eftersom jag bara har energi några timmar på förmiddagen.


Har packat en låda med grejor idag, och plockat ihop en massa som ska bäras ut i soprummet, men den tunnan där man slänger kartong och wellpapp är ALLTID full, vilket innebär att jag samlar på hör här inne istället.


Nu är det inte många dagar kvar tills Jussi kommer hem, ska bli så skönt! Eller ja, hem och hem, man kan knappt kalla detta hem längre, så, Snart kommer Jussi hit så att vi kan flytta alla sakerna hem!


Felix ligger just nu och kollar på Little People film, på finska! Han kollar ganska ofta på finska faktiskt, roligt tycker jag, så att han får höra språket. Får kanske skaffa någon finsk kanal så att jag med kan lära mig lite.


Jobbade 930-1430 igår, sen fick jag skjuts till förskolan och skjuts hem, jätteskönt! Hade ont i magen nästan hela dagen igår, gravidmagen alltså, man får väl skilja på den och matmagen. Känns bättre idag, men känner fortfarande av det när jag fejar för mycket här hemma. Får väl ta det lugnt helt enkelt. 


Inser mer för varje dag hur lite tid jag har kvar på jobbet, det börjar kännas jobbigt nu, Mest för att man inser att man kommer tappa kontakten med så många, för så blir det ju, varesig man vill eller inte, för att det enda man har gemensamt är jobbet.

Men det känns som att man skulle vara välkommen tillbaka senare om man skulle vilja det. Det känns bra iaf. Kanske flyttar tillbaka om några år, vem vet? :)


//mli*

Ovido - Quiz & Flashcards