Alla inlägg under februari 2011

Av Emelie - 28 februari 2011 20:37

fy sjutton vad jag har varit dålig på att uppdatera den senaste tiden, Skämmes på mig. Men har varit rätt förkyld som jag har nämt innan, sen har jag inte haft ngn ork till att sitta vid datorn. Men nu så, nu tar jag tillfället i akt och knåpar lite medans mannen pluggar.


Första dagen på 2½ vecka som lilleman var på dagis idag, gick kanon och lämna honom. Duktiga gossen. <3 Han har dessutom varit blöjfri hela dagen på dagis, föutom när han vilade. Här hemma vill han dock intemed glädje kissa pottan, får se vad vi hittar på för nåt för att han ska tycka det blir roligt igen.


Gosse var sötast efter ikväll, han skulle ha kvällsfika, fick först 1 rån, och satt och kollade bompa, sen kom han och ville ha ett till och svarar med "tack snälla mamma" (mamma smälte då kan jag ju säga), sen kom han efter ett tredje, och när han gick iväg med det så pussar han rånet och säger "älskar". Sötnosen själv!


Mår illa ikväll! Gillar inte det alls! :( Hoppas att det går över.


Har bestämt mig för att verkligen försöka dra ner på onyttigheter och annat skräp man trycker i sig, och småätande med mera. Jag vägde mig i går, vilket var en katastrof när jag insåg att jag hade gått upp 6 kilo på kort tid. Jag typ.. dog. Man känner sig typ som blä. Men tror det har med att man stoppat i sig massa i samband med att sluta röka samt slutat på medicinen. Men, det suger ändå.


I helgen så hade vi det ganska mys, just nu så minns jag knappt vad vi gjorde i lördes, vet att vi gick en liten sväng på stan, sen handlade vi lite mat å så bara. I söndes så hade mannen röjjardag. han städade bakom badkar och tvättmaskin och skrivade ner skötbordet, och jag fixade med tvätten, umgicks med Felix och mös omkring.


Har dagtid denna veckan på jobbet. Skönt! Det är så himla lugnt och tyst på mornarna när man kommer, det är mys det! Trivs som fisken i vattnet. Det är skönt när man känner att man hör hemma någonstans.


Åh! Idag lagade jag mat som jag inte gjort innan. Visserligen världens enklaste, men å så gott. Spagetti med Tomatsås! Mumma så gott det var, tillome lilleman som inte gillar mat just nu åt några strån, så det var bevis på att mamma lyckats med såsen!

I morgon blir det blomkålsgratäng med knaperstekt bacon till. Nom nom nom!


//mli*

Av Emelie - 27 februari 2011 13:30

Jag är så himla förkyld. Jag orkar ingenting. är helt slut. Blä! Har världens äckligaste hosta. Idag har vi grejat massa hemma, monterat ner skötbordet, städat bakom badkar och tvättmaskin, vikt in tvätt osv. Okej. Älskade gjorde det mesta, jag har mest flutit runt. Har massa mer att uppdatera, men tar det när jag sitter vid stora datorn. /mli*

Av Emelie - 25 februari 2011 09:45

Allt gick bra hos doktorn. Hjärtat pickade på. Hon trodde att jag var någonstans i vecka 7. Så himla skönt. Nu kan man slappna av lite och börja njuta igen. Nog för idag. nu ska jag sova lite på bussen hem. /mli*

Av Emelie - 25 februari 2011 07:23

Nu sitter jag på bussen påväg till sjukhuset. Ska vara där 8.50 Jag tror det kommer gå bra. Det känns bra iaf, men jag vågar inte hoppas till hundra procent. Jussi skriver tenta idag klockan 8 så jag åker ner själv. Det är lite läskigt, men jag brukar klara det mesta själv. vi bestämde att Felix skulle vara hemma idag också, inte lönt att gå en dag till förskolan. Snällasnälla Maria ställer upp och passar Felix på förmiddagen, sen jobbar hon stängning med mig. Åh, vi har finfredag på jobbet idag. Har INGEN aning om vad jag ska ta på mig. Har typ inga fina kläder. funderar på att gå i de myskläderna jag har på mig nu och säga "Jag är fin på insidan", men jag tror inte att det går hem så bra. :) :) Jag ska försöka hinna uppdatera sen när jag varit på sjukhuset, men får se. Jag vet att allt hamnar i en enda klumptext nu, men det får ni stå ut med. :)/mli*

Av Emelie - 23 februari 2011 13:27

Jobbar delat pass idag, vilket innebär att nu är jag hemma några timmar på mellanlandning. På ett sätt är det väldigt gott med splitpass, förmiddagen går så himla snabbt, men destovärre är det när man ska tillbaka på eftermiddagen igen och jobba bort hela kvällen.


Blev så lycklig idag, har varit borta ifrån jobbet i strax över 1 vecka, och alla i teamet blev helt lyckliga för att man kom tillbaka idag, det är lycka det. Alla kom och kramades och frågade var jag hade varit och hej å hå. Ni är så söta allihopa! <3 Då känner man fasen att man har hamnat på rätt ställe! Eller så kan man säga som ena chefen sa... "nämen, titta vad katten har släpat in..." På skämt förståss är att tillägga! :)


Felixen å pappsen har varit hemma idag och mysat, Jussi skulle plugga lite, men Felix tyckte det var hemskt spännande med hans miniräknare och alla papper osv, så han gav upp det ganska snabbt.


När jag kom hem från jobbet så åt vi lite lunch, sen gick jag och Felix in och la oss för att vila middag, tog inte många minuter innan lillälsk sov. Han är så go!

Och precis när jag hade påbörjat dejten med John Blund så ringde Syster Yster. Jag hade glömt ringa henne, ojojoj, men jag var ju så hungrig och trött!


Sitter och tar en kopp kaffe nu, och ska kika lite på nätet. Ta det lite lugnt och mysa fram tills det är dags att knalla iväg. SKa vara hos tandläkaren tjugo i fem, och sen börjar jag jobba halv sex igen, har lite specialpass idag.


Jag har tokont i tuttarna! Jag blir galen! De känns som Dolly Parton-tuttar och är ömma som aldrig förr, eller jo, det var nog värre med Felix, men ändå, jag blir tokig. Men jag ser det som ett gott tecken i det här läget, för då tycker iaf kroppen att jag fortfarande är gravid. Jag är ändå på ganska gott mod inför fredag, men man ska väl aldrig ta ut segern i förskott. Nåja. Det är bara 2 dagar kvar.


Nu har jag återigen skrivit en halv roman om ingenting, men nu har finfina Nathalie något att läsa :) <3


/mli*

Av Emelie - 22 februari 2011 08:17

Ja, idag var den mysigaste morgonen på länge tror jag, mest för att den var lugn, inte stressad, och inga sura miner. Underbart!


I går så kom inte Jussi hem förrän klockan 19 ungefär, trots att han slutade runt 14. Var en klasskompis som hade problem med bilen, så de försökte i 5 timmar att få igång den. Stackarna, stod ute i minusgrader så längre och grejade. Vilken tur att jag hade lagat en stor portion med Korvgryta och ris som de kunde mumsa på när de kom hem hit.


Klasskompisen bort 10 mil härifrån så han stannade här i natt, och skulle ta tag i bilen idag igen. Och i morse så kändes det som jag hade ett extra barn, bredde mackor åt honom, och ordnade med matlåda, naaaaw, det är jag som är mammaN ;)


Alltså, kan ni förstå? Felix sov till 07.20 i morse! När hände detta sist? Och speciellt när vi inte låg kvar i sängen? Jag minns då inte! Lillegossen, han hade fortfarande feber igårkväll, men hostan och nysningarna har blivit lite bättre, men han får vara hemma i någon dag till så att vi blir av med skiten.


     Felix åkte bilen på Coop igår, det är lycka det. 


Har inte varit på jobbet på över 1 vecka, har snart glömt bort vad jobb innebär! Saknar godingarna i teamet, a lot!


Hua, har hållt på att blogga i några veckor nu, känner att det flyter på ganska så bra, det är docks svårt att välja inriktning, men jag som många andra skriver nog ganska mycket för min egen skull, även om det är kul att det är andra som läser vad man har att dela med sig av. Men mest så vill jag kunna falla tillbaka här och titta när bebisen förhoppningsvis har tittat ut, för att minnas bättre hur jag faktiskt hade det under graviditeten, eftersom Felix graviditet bara är ett enda stort virrvarv. 

 

På fredag gäller det, jag känner mig ganska lugn, då jag tycker att jag har massor med graviditetssymptom, samtidigt som jag fortfarande är livrädd för att gå och kissa. Igår och i förrgår så tyckte jag att jag hade någon sorts flytningar, det var inte rött som blod, utan hade en annan färg, som säkert är helt normalt, men man känner fan att pulsen ökar på en gång. Så jävla jobbigt. Men ska bli skönt att få kolla en gång till på fredag. Så man vet. Så man slipper undra. Sen bara för att det skulle vara okej på fredag, så betyder ju inte det att det inte kan hända något sen, men då kan jag slappna av en stund iaf.

Av Emelie - 21 februari 2011 08:10

Då är man hemma igen efter några dagars åkande i bilen fram och tillbaka.


Håller tummarna för älsklingen, han skulle få reda på i slutet på veckan om han fick jobbet eller inte. Hoppas hoppas hoppas.


Felix är sjuk :( Han blev sjuk när vi var iväg, har feber, förskräcklig hosta och nyser konstant. Stackaren :( Jag känner att det är på gång på mig också och älskling sa i morse att han hade ont i halsen. Hua. Inte skoj alls eftersom jag var hemma med Felix 3 dagar förra veckan.


Det snöar massor här, igen, Suck. Hur fan orkar det att komma mer snö? jag fattar inte. jävla värld. snö försvinn.


Idag är jag i v 6 + 4, jag börjar må bättre, men märker direkt om det tar för lång tid innan jag får mat. Blir så jävla yr och svimfärdig, tycker att det borde väl inte påverka såhär tidigt. men inte vet jag. Och jag känner mig redan höggravid, tycker att det syns redan. Såg mig hemma hos pappa i helgen och upptäckte vilket fetto jag är. Hua, när jag inte är gravid längre, då jävlar ska dessa kilona bort. Nu vill jag inte ha de längre. Då ska de kilona bort som jag började kämpa med i höstas.


På fredag har jag fått ny tid till ultraljud, lite dumt att det var på fredag eftersom Jussi har tenta då, så då får jag åka själv, men det får gå. Ska kolla bussar å sånt.


Nu tror jag att jag ska lägga mig i soffan och vila lite med lillsjuklingen här som redan ligger. Hoppas att han kryar på sig snart. Så himla typiskt att han skulle bli sjuk nu, menmen, så är det att ha barn.


Idag ska det också packas upp, tvättas, skrivas matlista och handlas, och om jag orkar, gå ett varv med snabeldraken.


/ mli*


Av Emelie - 18 februari 2011 09:01

Förlåt kära blogg för att det har varit stiltje i några dagar, men det har varit tugnt i några dagar. Har varit hemma med felix måndag-onsdag och nu är jag ledig till på tisdag. I tisdags började jag blöda lite igen, beslutade att åka in eftersom jag var så himla orolig. De gjorde ett ultraljud, men enl den var jag bara i vecka 5+5 så det var för tidigt att säga. så jag fick återbesök nästa vecka för ny kontroll. Jag har inte blött mer sen dess, så jag hoppas på att det bara är känsliga slemhinnor eller något. Har åkt en massa bil också, från Härnösand till Skåne, och till Tranås och hit och dit å hej å hå. När jag är hemma igen lovar jag att göra en bättre uppdatering. /mli*

Ovido - Quiz & Flashcards