Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Äntligen hemma igen.

Av Emelie - 21 februari 2011 08:10

Då är man hemma igen efter några dagars åkande i bilen fram och tillbaka.


Håller tummarna för älsklingen, han skulle få reda på i slutet på veckan om han fick jobbet eller inte. Hoppas hoppas hoppas.


Felix är sjuk :( Han blev sjuk när vi var iväg, har feber, förskräcklig hosta och nyser konstant. Stackaren :( Jag känner att det är på gång på mig också och älskling sa i morse att han hade ont i halsen. Hua. Inte skoj alls eftersom jag var hemma med Felix 3 dagar förra veckan.


Det snöar massor här, igen, Suck. Hur fan orkar det att komma mer snö? jag fattar inte. jävla värld. snö försvinn.


Idag är jag i v 6 + 4, jag börjar må bättre, men märker direkt om det tar för lång tid innan jag får mat. Blir så jävla yr och svimfärdig, tycker att det borde väl inte påverka såhär tidigt. men inte vet jag. Och jag känner mig redan höggravid, tycker att det syns redan. Såg mig hemma hos pappa i helgen och upptäckte vilket fetto jag är. Hua, när jag inte är gravid längre, då jävlar ska dessa kilona bort. Nu vill jag inte ha de längre. Då ska de kilona bort som jag började kämpa med i höstas.


På fredag har jag fått ny tid till ultraljud, lite dumt att det var på fredag eftersom Jussi har tenta då, så då får jag åka själv, men det får gå. Ska kolla bussar å sånt.


Nu tror jag att jag ska lägga mig i soffan och vila lite med lillsjuklingen här som redan ligger. Hoppas att han kryar på sig snart. Så himla typiskt att han skulle bli sjuk nu, menmen, så är det att ha barn.


Idag ska det också packas upp, tvättas, skrivas matlista och handlas, och om jag orkar, gå ett varv med snabeldraken.


/ mli*


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards