Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Mysigaste morgonen på länge <3

Av Emelie - 22 februari 2011 08:17

Ja, idag var den mysigaste morgonen på länge tror jag, mest för att den var lugn, inte stressad, och inga sura miner. Underbart!


I går så kom inte Jussi hem förrän klockan 19 ungefär, trots att han slutade runt 14. Var en klasskompis som hade problem med bilen, så de försökte i 5 timmar att få igång den. Stackarna, stod ute i minusgrader så längre och grejade. Vilken tur att jag hade lagat en stor portion med Korvgryta och ris som de kunde mumsa på när de kom hem hit.


Klasskompisen bort 10 mil härifrån så han stannade här i natt, och skulle ta tag i bilen idag igen. Och i morse så kändes det som jag hade ett extra barn, bredde mackor åt honom, och ordnade med matlåda, naaaaw, det är jag som är mammaN ;)


Alltså, kan ni förstå? Felix sov till 07.20 i morse! När hände detta sist? Och speciellt när vi inte låg kvar i sängen? Jag minns då inte! Lillegossen, han hade fortfarande feber igårkväll, men hostan och nysningarna har blivit lite bättre, men han får vara hemma i någon dag till så att vi blir av med skiten.


     Felix åkte bilen på Coop igår, det är lycka det. 


Har inte varit på jobbet på över 1 vecka, har snart glömt bort vad jobb innebär! Saknar godingarna i teamet, a lot!


Hua, har hållt på att blogga i några veckor nu, känner att det flyter på ganska så bra, det är docks svårt att välja inriktning, men jag som många andra skriver nog ganska mycket för min egen skull, även om det är kul att det är andra som läser vad man har att dela med sig av. Men mest så vill jag kunna falla tillbaka här och titta när bebisen förhoppningsvis har tittat ut, för att minnas bättre hur jag faktiskt hade det under graviditeten, eftersom Felix graviditet bara är ett enda stort virrvarv. 

 

På fredag gäller det, jag känner mig ganska lugn, då jag tycker att jag har massor med graviditetssymptom, samtidigt som jag fortfarande är livrädd för att gå och kissa. Igår och i förrgår så tyckte jag att jag hade någon sorts flytningar, det var inte rött som blod, utan hade en annan färg, som säkert är helt normalt, men man känner fan att pulsen ökar på en gång. Så jävla jobbigt. Men ska bli skönt att få kolla en gång till på fredag. Så man vet. Så man slipper undra. Sen bara för att det skulle vara okej på fredag, så betyder ju inte det att det inte kan hända något sen, men då kan jag slappna av en stund iaf.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards