Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

hujedamig.

Av Emelie - 28 februari 2011 20:37

fy sjutton vad jag har varit dålig på att uppdatera den senaste tiden, Skämmes på mig. Men har varit rätt förkyld som jag har nämt innan, sen har jag inte haft ngn ork till att sitta vid datorn. Men nu så, nu tar jag tillfället i akt och knåpar lite medans mannen pluggar.


Första dagen på 2½ vecka som lilleman var på dagis idag, gick kanon och lämna honom. Duktiga gossen. <3 Han har dessutom varit blöjfri hela dagen på dagis, föutom när han vilade. Här hemma vill han dock intemed glädje kissa pottan, får se vad vi hittar på för nåt för att han ska tycka det blir roligt igen.


Gosse var sötast efter ikväll, han skulle ha kvällsfika, fick först 1 rån, och satt och kollade bompa, sen kom han och ville ha ett till och svarar med "tack snälla mamma" (mamma smälte då kan jag ju säga), sen kom han efter ett tredje, och när han gick iväg med det så pussar han rånet och säger "älskar". Sötnosen själv!


Mår illa ikväll! Gillar inte det alls! :( Hoppas att det går över.


Har bestämt mig för att verkligen försöka dra ner på onyttigheter och annat skräp man trycker i sig, och småätande med mera. Jag vägde mig i går, vilket var en katastrof när jag insåg att jag hade gått upp 6 kilo på kort tid. Jag typ.. dog. Man känner sig typ som blä. Men tror det har med att man stoppat i sig massa i samband med att sluta röka samt slutat på medicinen. Men, det suger ändå.


I helgen så hade vi det ganska mys, just nu så minns jag knappt vad vi gjorde i lördes, vet att vi gick en liten sväng på stan, sen handlade vi lite mat å så bara. I söndes så hade mannen röjjardag. han städade bakom badkar och tvättmaskin och skrivade ner skötbordet, och jag fixade med tvätten, umgicks med Felix och mös omkring.


Har dagtid denna veckan på jobbet. Skönt! Det är så himla lugnt och tyst på mornarna när man kommer, det är mys det! Trivs som fisken i vattnet. Det är skönt när man känner att man hör hemma någonstans.


Åh! Idag lagade jag mat som jag inte gjort innan. Visserligen världens enklaste, men å så gott. Spagetti med Tomatsås! Mumma så gott det var, tillome lilleman som inte gillar mat just nu åt några strån, så det var bevis på att mamma lyckats med såsen!

I morgon blir det blomkålsgratäng med knaperstekt bacon till. Nom nom nom!


//mli*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards