Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Godmorgon underbara dag!

Av Emelie - 18 maj 2011 09:03

Idag vaknade vi vid 07.15, och låg och drog oss i sängen en bra stund innan jag väl orkade kliva upp! Som sagt, jag var väldigt trött igår... och det blev ju inte bättre av att Felix inte kom till ro förrän 22.

Idag är det jobb som gäller. Börjar halv tolv och slutar 18.15, det är väl inte den roligaste tiden eftersom Felix får vara på förskolan till 18.30, men vad ska man göra?! Inte så långt kvar på jobbet nu. Tråkigt :'( Kommer sakna alla kollegorna massor! Bland annat söta Nathalie kommer det blir tomt utan.


Ska dock bli skönt med lite ledighet, inte roligt att vara arbetslös, men ska bli skönt att få tid till att komma i ordning i Tranås, spendera tid med Felix och Jussi, och bara njuta av sommaren och att vara smällfet i underbara värmen :D

Vi har åtminstone fint väder idag, dock så blåser det en del.

Naaaw, Felix har precis bäddat ner sin sjuka gossehund med filt och kudde, och nu sitter han och läser bok för honom. Så söt! Det märks verkligen att han snappar upp en massa saker runt omkring som man kanske inte själv lägger märke till att man säger eller gör. Just nu är han väldigt inne på att hans nallar är glada eller ledsna eller sjuka. Hör säkerligen ihop med verkligheten här hemma, är nog hans sätt att reflektera över saker. Duktig kille jag har i alla fall.

Nu längtar jag jäääättemycket efter Ultraljudet 27 Maj. Ska bli så spännande att få se den lilla krabaten, och nej, vi ska inte kolla vad det blir för nåt :)

Men allra mest längtar jag till kvällen den 26 Maj, för då kommer älskling hem från Tranås!   


Så, nu har jag jiddrat en massa om ingenting, så jag sätter punkt för morgonens inlägg. Kanskekanskekanske orkar uppdatera ikväll, beroende på hur trötta jag och gossen är.


kärlek!


/mli*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards