Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Jag ska aldrig bli rörfixare.

Av Emelie - 18 maj 2011 21:32

Har äntligen satt mig i soffan för en yttepytteliten stund sen. Felix har precis somnat, blev sent ikväll också.


Var hemma strax innan sju, och vid halv åtta skulle de komma och hämta diskmaskinen. Så überrengöra den på megalite tid samt försöka vara duktig och ligga och krypa på golvet och skruva loss slangar hit och dit. Jisses vilken syn. Särskilt eftersom Felix helst ville vara inne i vaskskåpet samtidigt som jag och skruva. underbart! Kontentan av det hela var i alla fall att vi fick diskmaskinen såld! :)


Nu är jag trött, gnällig, har ont som attans och tänker inte röra mig ur min kraschade position i soffan nå mer idag förrän det är dags att förflytta sig till sängen.. fast lite isvatten hade ju varit gott... crap!


Det har gått bra att jobba idag, det har varit ganska så lugnt. Skönt, det behövdes. Men framförallt så behövde jag få komma till jobbet och träffa lite folk!


I morgon har fina fina fina Maria bytt pass med mig, har ordnat det med sluttiden på fredag, och har fixat barnvakt till jobbepasset på lördag, samt lyckats byta bort min kväll på måndag. Det börjar se bra ut det här.


På tisdag ska jag och Felix till ortopeden för hans fötter/ben på återbesök. Får väl se vad denna läkaren säger. I somras så tyckte inte hon att hon såg ngt anmärkande, men det tycker ju jag. och jag tycker fortfarande att han går konstigt och har konstig vinkel på fötterna. Men jag antar att man får lita på att en ortoped har riktiga ögon att se med.


Nu ska jag kika på resten av Greys, och sen blir det Off the map, om jag inte hunnit somna redan.


Natti Allihop!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards