Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Lördagsfix.

Av Emelie - 21 maj 2011 09:58

Godmorgon!


Felix väckte mig halv 7 i morse, uppskattat...? Näe! Visserligen hade jag bestämt mig för att greja en del hemma idag, så gjorde väl inget eftersom jag bara har energi några timmar på förmiddagen.


Har packat en låda med grejor idag, och plockat ihop en massa som ska bäras ut i soprummet, men den tunnan där man slänger kartong och wellpapp är ALLTID full, vilket innebär att jag samlar på hör här inne istället.


Nu är det inte många dagar kvar tills Jussi kommer hem, ska bli så skönt! Eller ja, hem och hem, man kan knappt kalla detta hem längre, så, Snart kommer Jussi hit så att vi kan flytta alla sakerna hem!


Felix ligger just nu och kollar på Little People film, på finska! Han kollar ganska ofta på finska faktiskt, roligt tycker jag, så att han får höra språket. Får kanske skaffa någon finsk kanal så att jag med kan lära mig lite.


Jobbade 930-1430 igår, sen fick jag skjuts till förskolan och skjuts hem, jätteskönt! Hade ont i magen nästan hela dagen igår, gravidmagen alltså, man får väl skilja på den och matmagen. Känns bättre idag, men känner fortfarande av det när jag fejar för mycket här hemma. Får väl ta det lugnt helt enkelt. 


Inser mer för varje dag hur lite tid jag har kvar på jobbet, det börjar kännas jobbigt nu, Mest för att man inser att man kommer tappa kontakten med så många, för så blir det ju, varesig man vill eller inte, för att det enda man har gemensamt är jobbet.

Men det känns som att man skulle vara välkommen tillbaka senare om man skulle vilja det. Det känns bra iaf. Kanske flyttar tillbaka om några år, vem vet? :)


//mli*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards