Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Ortopeden & Åka buss.

Av Emelie - 24 maj 2011 18:26

Felix gillar verkligen, verkligen, verkligen att åka buss. Sitter som ett ljus hela resan, och påvisar gärna att han ser många andra bussar under tiden. Sötnosen! Och han ville så gärna trycka på stoppknappen, och precis när jag lyfte fram honom och han skulle trycka, är det någon annan som trycker, på en hållplats där bussen aaaalltid stannar. Typiskt! Men han var nöjd ändå, nu kunde han ju trycka extra många gånger.


Hos ortopeden gick det kanon, Felix skötte sig jättebra, han lyssnade nästan hela tiden :) Och doktorn sa att det inte var något farligt, han är helt enkelt lite plattfotad, med andra ord, han har inte så mycket hålfot. Och eftersom han är lite platt, så blir det att han går lite mer på "insidan" av foten, och vrider den lite utåt. Men han verkar inte ha ont, och han anmärkte inte på något annat, så det är väl bara att gilla läget när han springer runt som en anka med fötterna. Kärlek!

Annars sa han bara att Felix är lite överrörlig i lederna, han bände och vred på tummar, handleder och knän osv, Mjuk i kroppen helt enkelt, sa läkaren.


Vi firade att Felix hade varit så duktig med att åka in till Sundsvall och mumsa på Mac Donalds. Och stort tack till en i personalen där. Vi stod och försökte leta fram 5 enkronor till Toaletten för Felix var kissig, då kommer han fram och säger att han kan öppna ändå! Och när jag skulle slänga brickan med skräp, så säger han: Ställ du den där, så tar jag den,  ha en trevlig dag!  Vilken Service!


På bussen hem så säger Felix - jag är kissig. Då hade vi 3 mil kvar till Härnösand. Tjohooo! - Vi är snart framme, säger jag.  Men det gick bra, 15 sekunder senare säger han att han är trött, lutar sig tillbaka, blundade, sen sov han. Sötnos!  

Snart så kommer det en och ska titta på Tvättmaskinen, hoppas hoppas hoppas att de tar den, och att de inte prutar för mkt!


/mli*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards