Alla inlägg under maj 2011

Av Emelie - 16 maj 2011 14:47

Idag är jag och Felix lediga, och tycker att vi än så länge haft en mysig dag. Började med att vi inte vaknade förrän 8.30, bara det är ganska underbart. Sen åt vi gemensam frukost. Felix lekte på hela förmiddagen och jag fixade lite grann, packade en låda med grejor också.


Till lunch så lyxade vi till det med våfflor idag också, nom nom nom. Efter lunch blev vi ruskigt trötta, så vi kröp ner under filt i soffan och Felix kollade på film och jag läste senaste nummert av Vi Föräldrar som kom idag. NU har vi suttit på balkongen en stund och blåst såpbubblor, och nu har Felix burit ut diverse saker där, medans jag kollar efter roliga pyssel och såpbubblerecept.


Tack finafina Peter för att jag får låna din dator några dagar, me like!


Bebisen är sjövild i magen vissa stunder på dagarna nu också, helt tokig. Så mkt puffar jag har känt med denna på dessa få veckor, kände jag inte under hela graviditeten med Felix. Så det är lite ovant kan man säga :)


Har bestämt mig för att när jag har flyttat så ska jag göra en fin låda till Felix, som man kan samla alla kort i, födelsedagskort osv alltså, som han kan få sen när han blivit vuxen och kan ta hand om grejorna :)


och just det... FINLAND TOG VMGULD! käääääääääärlek!


/mli*

Av Emelie - 15 maj 2011 08:13

Ojojoj, igår var det teamfest här hemma. Vi vart ganska många, och vi hade hur skoj som helst :) Från början var tanken att grilla på en strand och ha roligt ute, men pga regnrisk så flyttade vi kalaset hem till mig. Några av oss beställde pizza, resten intog flytande fäda + chips och dip!

Det var riktigt skoj, men mest roligt var det nog att vara nykter och se på när alla gjorde bort sig.;) eftersom jag inte var den ena som var nykter, så kändes det helt okej.


Idag så väckte Felix mig och Nathalie vid 6.30-tiden, kanske inte den optimalaste tiden, när man somnade vid 2, men det går det också.


På senaste har det inte hänt så mkt annars, jag jobbar och sliter och kämpar på. Snart är det dags att flytta, det närmar sig med stormsteg, och vi har ff inte ordnat hur vi ska få ner alltid, men det återstår väl och se...


Bebisen växer och frodas, känner sparkar och puffar ganska starkt nu, den göra några vansinnespåhälsningar på kvällarna. Sötnosen! Var inne på kontroll i måndes, hade känts lite konstigt i magen, men allt var bara finfint, bebisen växte som den skulle och hade inga planer på att komma ut, och jag fick se en liten viftande hand på ultraljudet.


Nu: Vila i soffan med Felix och Nathalie.

Sen: Våfflor!


/mli

Av Emelie - 8 maj 2011 10:34

Skulle jobbat idag, men eftersom jag inte hade ngn som kunde passa Felix så fick jg ledigt.Fick gå hem från jobbet igår, mådde jätteilla hela dagen, när jag kom hem så sov jag 2 timmar, och sen på jag mig kvart i nio på kvällen. Skönt! nu ligger jag och vilar efter att ha städat och grejat på fm, blev lite trött nu.Var hos Sjukgymnast i torsdags, fick bälte då mot foglossningen. Känns rätt okej nu, men märks direkt när jag anstränger mig eller sitter eller gör "fel".Nu, sova lite. <3 /mli

Av Emelie - 4 maj 2011 07:43

Jadu.. det har varit påsk. Mannen var hemma över påsken, fantastiskt och underbart var det. Vi var på Birsta å shoppade lite till Felix. Nya fina gympadojjor och lite smått och gott på polarn. Gravidmässigt går väl framåt såklart, går in i 17+0 i morgon. I princip ingen har kunnat missa att jag är gravid, dels för magen, men dels för att jag är en pina. Jag gnäller, jag tjurar och är allmänt hormonstinn! Era stackare, tack ni som står ut. I morgon ska jag till sjukgymnast ang det som jag misstänkerbär foglossning. Jag skrev ju om det för ett tag sen, men det har varit ganska lugnt ändå, men nu är det mer markant och frekvent än förut så tänkte att det är lika bra att kolla. /mli

Ovido - Quiz & Flashcards