Direktlänk till inlägg 1 juni 2011

Torka, Ultraljud, avslutning med mera..

Av Emelie - 1 juni 2011 20:03

Ja, nu har det varit torrt på bloggfronten de senaste dagarna, men har inte haft varken tid eller ork till det. 

Det är massa massa massa att göra nu inför flytten och jag tycker att jag inte hinner någonting. Eller att man inte tar det för sig att verkligen göra något. Men försöker göra småsaker varje dag iaf, packa en låda hit och dit. Nu är det 2 dagar kvar tills minibussen och släpet kommer, så nu blir det 2 hårda dagar. I morgon ska det skruvas isär möbler, det sista i köket ska packas, och det ska börja städas. 

Har hittat några som kan hjälpa till och bära och städa, men skulle behöva fler, så känner du dig manad, välkommen att höra av dig!


Ikväll är det tvättning på schemat. Tjohoooo! Jag saknar redan den egna tvättmaskinen, menmen, jag överlever nog. I nya lägenheten så kan jag åka hiss ner till tvättstugan, det är lyx det!


Jag blir tokig! Jag har så lite tålamod, och jag blir så arg på mig själv för det! Grr. Stackars familjen som har en mamma/fru som inte har någon stubin alls. Just det, jag var gravid. Orsak funnen.

Och Felix sätter tålamodet på prov typ....HELA TIDEN. Man försöker vara pedagogisk, lugn, sansad, samlad, allt för att försöka se det som att han utvecklas och testar gränser. Men jaa, nånstan måste väl gränsen finnas? Hur sätter man den utan att vara den dummaste i hela världen? Det tar stryk på humöret iaf att det bråkas om minsta lilla sak. Men försöker verkligen att välja mina strider. Men just nu är läggningen ett enda stort kaos, visserligen kanske inte så konstigt med tanke på allt som händer i våra liv. Samtidigt som man försöker ha någerlunda rutin, så får man gilla läget lite att allt är uppochner tills vi har kommit ner till vårt nya hem.


Idag har vi varit på avslutning på förskolan. Felix hade en fin vimpel som han limmat ihop själv, jättesöt! Kanske plåtar den någon dag framöver. MammaN kunde såklart inte låta bli att lipa när man sa hejdå till fröknarna, och de sa att Felix hade varit "nere" hela dagen. Han ville inte vara framme på scen under avslutningen heller, pappas knä var mycket bättre. 


Igår var det efterlängtade ultraljudet. Och vilken skillnad det var mellan detta och det på Felix. Denna bebisen låg inte stilla för 5 öre, ett riktigt yrväder. Han som gjorde ultraljudet fick leta länge och väl och fick ha mycket tålamod för att kunna kolla de sakerna de ska titta efter. Allting såg fint ut, har beräknad födelse 15 oktober. Det enda han sa var att bebisen hade långa ben  

Vi ska tillbaka på nytt ultraljud i vecka 32 eftersom moderkakan sitter lågt, så då ska man titta efter om den har flyttat sig, och ta beslut om "vanlig" födelse eller snitt då.


Jag har dessutom fått utslag som jag håller på att döööö av! Eller från början var det inga utslag, men efter att jag har kliat ihjäl mig så har det blivit utslag. Jag ser jättesnygg ut. NOT. Har utslag i arm och knäveck, insidan lår och insidan av överarmarna. Har fått Tavegyltabletter av läkare, men tycker inte att det hjälper något nämnvärt ännu. Läkaren sa att det var någon form av nässelutslag som man inte vet orsaken till. Bara äta Tavegyl och gilla läget tyckte han. Får väl se vad det blir av det. 


Nu, åter till tvättstugan efter detta megalånga inlägg.


/mli*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards