Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

Landat i Tranås..!

Av Emelie - 6 juni 2011 08:17

Nu är vi äntligen här. Men ojojoj vad det har tagit på krafterna. Hållt på att packa hela veckan, och i fredeskväll(fredags för er som inte förstår) så kom en vän till familjen med en skåpbil och släp och då var vi ett gäng som bar in alla sakerna i den. ( Läs Dom, jag bar inte ett skvatt, jag pekade med hela handen istället) .


Tidigt i lördesmorse så packade vi in det sista i bilen och den gav sig iväg, sen städade jag klart det sista och sen körde vi också vid 7.40 Strax efter 16 var vi framme i Tranås och bilen med sakerna kom fram vid 18tiden. Vi plockade bara in madrasserna att sova på då på kvällen, beställde pizza, åt och gick och la oss.


Igår tog vi sovmorgon till 07.00, vilken dröm! Tog en lugn frukost, och sedan bar grabbarna in allt som var i bil och släp, var klara runt 10-tiden.


Så nu står vi här med sjuttioelva kartonger och a lot of möbler som ska packas upp och skruvas ihop. Jag har ju lätt denna veckan räddad. Idag blir det att fixa en del, Jussi är ledig idag också, sen ska han jobba resten av veckan, men som tur är så kommer svärmor i morgon och stannar till torsdagsmorgon. Så då får jag lite hjälp därifrån eftersom hon är hurtigheten själv när det väl gäller. :) 


Det är skönt att äntligen vara framme, och jag tror att vi kommer trivas riktigt bra här. Lägenheten är ljus och fräsch (nu ska vi bara hitta inredning och möbler) och läget är i vad det iallafall verkar vara ett lugnt område. 


Nä minsann, nu är det dags att sätta fart och börja packa upp, innan hela dagen går! 

Bilder kommer längre fram när jag fått i ordning lite och orkar osv :)


/mli*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards