Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Att vakna 5 en söndagsmorgon...

Av Emelie - 19 juni 2011 07:05

är inte okej! Men det förstår ju såklart inte en 2,5 åring. Så det var bara att kliva upp och kura ner sig i soffan istället framför en film, då han ville titta bompa, och det vet ju de flesta av er sen innan, att Felix vet att om det är för tidigt för bompa så kan man alltid titta film istället. Sötnosen. 


Idag blev det Boog & Elliot, ovanligt va? Näe! Det är favoriten just nu, förutom alla program på Play House Disney. 


I går hade vi en mysig familjedag, jag vaknade lite före de andra och tänkte att : Nu jäklar, nu är det lite egentid som står på schemat. Jotjena, Felix vaknade lagom tills jag slått igång kaffet och kurat ner mig i soffan. På förmiddagen så tog vi en tur till nån strand här i närheten, kommer inte ihåg vad den hette, men det var mysigt, lagom stort och fanns en restaurang där. Sen var vi på Granngården och kollade på grill, men valde att avvakta några dagar, så igår blev det beställning av Kinamat, vilket var sådär. Nästa gång kommer vi inte ta ifrån det stället i alla fall. Gick även en sväng på stan igår, och hör och häpna, jag handlade ingenting! 


Kom på att jag inte har skrivit om graviditeten på ett tag. Det har varit så mycket annat, så jag har nästan lagt den på hyllan känns det som. Men det kan man ju såklart inte göra. Men man lever sig inte in i graviditeten lika mycket som första gången. Nåja. Jag mår ganska så bra nu, jag har lite svackor då också, hormonstinn är väl en bra benämning för mig. Jag både skrattar och gråter samtidigt, över absolut ingenting.


För ett tag sen fick jag ett glas vatten över mina byxor, och skrattade åt att det blev kallt, men grät för att jag fick hämta handduk själv. Måste ha sett ganska roligt ut :)


Jag börjar bli en liten tjockis ( läs tjockare ), ena dagen känns det som om jag är gigantisk, och magen är i vägen vad jag än gör, och andra dagen så känns det som "hoho, är det någon där inne?" Då känner jag mig inte alls gravid. Dock så har jag stått stilla i vikten sen före påsk någongång. Får kolla av lite med barnmorskan vad hon tycker om det, jag tycker att jag äter tillräckligt osv, men får väl se. 


Jag kan bli sådär panikartat jättetrött på sekunden ungefär, och det är jättejobbigt. För det händer ju såklart alltid när man håller på med något. Kan ju kanske vara tecken också på att man kanske ska sluta hesta runt som ett fån?

Nåja, jag reder nog ut denna graviditeten också, har ju det trots allt bra mkt bättre än många andra! 


Förresten! Det var skolavslutning här nu i veckan, och jag gick förbi en minibuss som några 5:or skulle åka. Då hade de gjort en egen skylt med massa hjärtan och färgglada saker, också stod det ungefär

"ÄNTLIGEN, BARA 4 ÅR KVAR, SEN SKA VI FESTA LOSS!!!!!!!!"

När det stod där på skylten så var det verkligen som att "när vi slutar 9:an då jävlar, då börjar livet, då är vi vuxna, och vi kan göra vad vi vill".

Jag tyckte det var sött :)


/mli*




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards