Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Ny skrivare! - I am in love!

Av Emelie - 1 juli 2011 12:33

Jippie! Ääääntligen! Igår investerade vi i en ny skrivare. Den gamla har varit oss trogen länge, och den fungerar fortfarande, men ja, nu var det dags!

Och jag är kär! Visst, vi bråkade en stund först, men nu så, nu är vi som handen i handsken. Jag har kunnat skriva ut det jag behöver till visningen i morgon. Och jag har, direkt från skärmen på skrivaren, skrivit ut ifyllnadsbilder till Felix. Fanns massor att välja på. Jag har inte hunnit kika så mkt på den ännu, men den lär ha massor med funktioner som jag aldrig kommer använda förmodligen :) Men att kunna scanna och kopiera, det är också ngt som är väldigt efterlängtat. Nåja, nog om min nya fina fantastiska skrivare!


Införskaffade även en USBsticka igår så att vi kan tömma den gamla stationära datorn på bilder, så alla bilder håller på att laddas över nu. Sen ska jag mappa och sortera alla bilderna tänkte jag, och sen är det dags att börja framkalla (äntligen).  Har lovat att framkalla bilder från 2008 sen jaaa 2008, så det börjar väl bli dags.


Utöver teknikmeckande idag så ska det grejas lite, ska stryka ett skynke och hänga över altadörren i vårt sovrum, det som hänger där nu är inte alls för snyggt, och släpper igenom alldeles för mkt ljus.


I morgon gäller det! Första Innerumsvisningen! Längtar massor!

Någon mer som är intresserad av en visning? Hör av er på emelie.liimatainen@gmail.com :)


Besöket hos BM gick fint igår. SF-mått 27 cm, hjärtljud 130-nånting! Återbesök 28 Juli för att göra glykosbelastning och nytt besök hos BM. 


Ikväll blir det grillning ute i Tenbäcken, om vädret håller för det! Hoppas! 


/mli*




 
 
Ingen bild

Jessika

1 juli 2011 16:34

Går att grilla med paraply :), Så vilket fall så blir det grillning..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards