Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Lugnets morgon.

Av Emelie - 25 juli 2011 07:32

Vad gjorde man innan man fick barn? Vad gjorde man när man var helt själv? Jag vet då inte. 


Felix vaknade till vid 5 i morse, och jag bara nattade om honom, men jag kunde ju såklart inte somna om. Men låg och mös i sängen bara och vilade. Väckte gubben så han kom iväg till jobbet vid kvart över 6, och låg kvar en liten stund till innan jag klev upp. Men Felix sover ännu. Och man väcker inte den björn som sover.


Och ja, nu är klockan halv 8 och han sover fortfarande. Jag har hunnit sitta på altanen och dricka kaffe och läsa några sidor i en bok, jag har hunnit kolla det viktigaste på datorn (läs; spelat mina onlinespel) och ja, vad sjutton ska jag göra nu då? Lägga mig på soffan och stirra i taket och njuta av tystnaden? Sätta fart med alla sysslor som ska göras?

Hela dagarna går man och längtar efter att det ska bli tyst, att man ska få slippa höra melodierna från Chuggington, Händige Manny, Djungelhjul och Musses Klubbhus, men nu, nu blir jag ju galen av tystnaden! Livet är bra konstigt ibland. 


Nu så hörde jag ett svagt "mamma...? kom hit". Felix har vaknat! Halleda! Jag är inte ensam längre! Och jag fick börja med att sjunga Pippi Långstrump för honom, sen informerade han mig att han inte var en katt längre (han kröp runt som en katt hela kvällen igår), utan nu är han en hund. Så nu har jag serverat "hunden" Müsli, fil & blåbärssylt i soffan. 


Helgen har gått i lugnets tecken. Vi har haft familjemys, gått en sväng på stan, och haft Legend of the Seeker-maraton. 

I lördags så började jag må konstigt på eftermiddagen, ont i huvudet och blev jätteyr, och det släppte inte. Trots att jag åt för att hålla blodsockret uppe, samt drack massor. Så på kvällen tog jag panodil och gick och la mig, men hade fortfarande huvudvärk när jag vaknade igår, och eftersom jag tyckte bebisen inte hade rört sig lika mkt under helgen som den brukar, så ringer jag till Förlossningen och de tycker att jag kan komma in på en kontroll av blodtrycket och CTG. 

Men allt var tipptopp!

Blodtrycket på 133/59, ingen äggvita, och hjärtljuden var jättefina. Hade lite tecken på infektion, men inget överdrivet. Och bebisen har kommit igång med sin gympa igen, dock har inte huvudvärken släppt riktigt, men det gör den väl tids nog! 


Är lite nyfiken på vilka som läser bloggen, många som varit inne och läst de senaste dagarna utan att jag har publicerat ngt nytt, lite roligt :)


Kärlek!


/Mli*

 
 
Ingen bild

Malin

26 juli 2011 14:57

Låter ju helt underbart vännen! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards