Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Bakning & Födelsedag.

Av Emelie - 26 juli 2011 13:06

Hipp Hipp Hurra, idag är det min födelsedaaaaaa! 


Syster yster ringer och sjunger typ klockan 6, tack kära du, revansch kommer i morgon. 


Jussi väckte Felix så han kunde sjunga för mig, men slutade med att det var jag som låg och sjöng i stället. Men han har sjungt Ja må du leva många gånger under dagen i stället! 


I förmiddags tog vi en cykelpicknick, nåja, Felix cyklade gatan ner i alla fall, så fikade vi på gräsplätten som är där. Hur mysigt som helst. Det behövs så lite för att trivas så mycket. Sen funderade vi på att dra ner på stan en sväng och göra lite ärenden, men kom fram till att det var roligare att baka i stället! Så nu håller på vi på att göra en tårta som ska avnjutas senare.


Egen botten, gjord efter nåt recept som det är potatismjöl i för att det ska bli porösare, tyckte väl att den blev sådär. Och hemmagjord vaniljkräm, hur enkelt som helst. Och ovanpå ska det vara nåt chokladtjohejsan, och sen in i kylen några timmar. Får väl se om jag hinner fånga den på bild innan den åker ner i magen.


Slänger in lite blandade bilder, mest picknickar och bakningar, känns som det är det enda vi gör. Men jag gillar det. Man vet vad man stoppar i sig, och det är gemensamhetstid.



   

    Bakar Brownies

    Cykelpicknick.

 Tårtbaket

 Magbild, lite svårt att ta själv ;) (v.28+2)

    Farbror Janne & Felix


/mli*


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards