Direktlänk till inlägg 2 september 2011

En lång dag...

Av Emelie - 2 september 2011 09:12

Ja, det kommer nog bli en lång dag idag. 

Vi vaknade vid 6-snåret, men låg kvar i sängen och kollade lite bompa till strax innan 7.  

Och sen dess har vi hunnit med att äta frukost, pyssla med att klippa papper, klippa snöre, fläta, glittra och klistra, samt varit ute och rensat lite i rabatten. Och ätit varsin knäckemacka.

Happ, och nu är klockan 09.14 Vad ska vi göra resten av dagen?

Jag är helt slut redan. Så fort jag gör ngt mer än bara tänker på att röra mig så blir magen helt tung. Suck.


Fredagar är ju Felix ledig från förskolan, det ska vara våran mysdag, jo tjena. Mamma är bara på uruselt humör, Felix är tjurig med allt och ja, suck. Blir nog en dag i soffan i stället. Blärk. 


Ska försöka få med Felix ut sen för att gå ner till återvinningen med alla pappersförpackningar och allt annat man sorterar. Får väl se hur det går. Han har blivit jätteanti mot att gå ut :'( 


Fy vad jag mådde uselt igårkväll, tror bebisen skruvar sig neråt, för när jag var uppe och gick så stack det ordentligt där nere. Fick stanna hela tiden för det gjorde så ont. Måste sett totalfjantig ut när jag gick i affären. Mådde illa, och hade sånt jäkla tryck neråt. När jag kom hem så bara kröp jag upp i soffan med filt och vilade. Det släppte efter en stund sen, skönt, och jag har kunnat sova hela natten. 


Har kommit ända till 33+5 nu. Tiden går sjukt fort. Och att graviditeter kan vara så olika. Förra graviditeten bara flöt på, var ingenting. Jag var inte orolig ett dugg, tog allt med lugn. Hela denna graviditet har jag varit superorolig för att något ska gå fel, eller att ngt är fel. Mått mycket sämre. Är jättenojig för minsta lilla, och förlossningen ska vi inte ens prata om. Jag vill ha min bebis, men kan jag få slippa förlossningen? Pliis? 


Pratade i alla fall med en vän här i Tranås igår, så dom kommer ta Felix när det är dags, fram tills ngn från Skåne har hunnit upp. Så nu ska jag bara hitta någon från Skåne som kan vara redo att kasta sig i bilen närsom och sätta sig och åka och ta plutten tills vi får komma hem från BB. Det löser sig väl. Är några veckor kvar. Men hur gör alla andra, som verkligen inte har ngn som kan avlasta? Man kan ju inte begära att sina vänner eller bekanta ska behöva ta ledigt från sina jobb osv. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards