Direktlänk till inlägg 6 september 2011

Duktig!

Av Emelie - 6 september 2011 13:49

Ja, nu känns det lite som att vi är familjen Duktig. 


Okej, jag överdrev.


Felix är i allafall superduktig, i förrgår så ville han inte ha blöja på natten, och det gick bra, hände bara en olycka ( som man såklart får räkna med ) och igårkväll så ville han också bara ha kalsonger eller kallisånger som Felix säger på sig. Och det var torrt hela natten! MIN DUKTIGA KILLE! Så idag har mammaN varit och köpt en liten present till honom. En båt med lite saker i att ha i badkaret och till vattenlek. :)


MammaN har varit ganska duktig idag också, på att använda VISA-kortet om inte annat. Inhandlat 2 födelsedagspresenter till Felix, båtpresenten jag berättade om ovan, en amningsBH från Lindex, och en Bikini och 2 par trosor på KappAhl, samt amningskupor och kräm till bröstvårtorna. Puh! Behöver jag säga att jag är slut nu? 


Och jag har boat lite idag, fick bryt på besticklådorna så jag rensade ut alla onödiga bestick och annat skrot som låg där, och diskade ur lådorna. Så nu är det snyggt och lagom mkt prylar. Och snabeldraken fick rasta sig ett varv i lägenheten också.


Felix ligger på soffan och kollar på film, och jag ska snart joina han. Har lite matkoma för tillfället. Passade på att luncha med maken och hans arbetskollegor, nu när jag ändå hade orkat ta mig ut på stan. Händer ju inte allt för ofta att jag orkar göra ngt alls. Så woho till mig för att jag har gjort något idag! 


Felix fick beröm på förskolan idag <3. Han fick sitta som gäst vid ett av de andra matborden idag, i gröna gruppen. ( De har fasta platser, och Felix tillhör Gula Gruppen. ) Och när jag hämtade han så sa de att de tyckte han var en riktigt bra gäst som var väldigt artig, sa Tack så mycket, och Varsågod osv. Min guldklimp! (märks det att jag gillar att promota min underbara unge? Toppen! ) 


Och på tal om guldklimpar; fasen vad man går igenom mycket bara för att få en liten guldklimp att snusa på! Bebben trycker neråt nåt så in i norden, så det känns som att ngn har stoppat upp en kniv i ja ni vet var, jag håller på att avlida! Som tur är så är det inte konstant, för när det händer så tappar jag andan, blir illamående, viker mig dubbel och måste grabba tag i ngt att hålla i. Hujedamig, men det är värt det. 


Felix är nog redo att bli storebror, i morse så gick han och vaggade sin gosekanin och sjöng den här sången. (länk till spotify). Det är en finsk vaggvisa som Mummo har sjungt för Felix sen han var bebis. 


Oj, wall of text. Men får passa på att skriva medans orken finns! 


/mli*


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards