Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Pigg!

Av Emelie - 15 september 2011 12:03

För en gångs skull så vaknade jag pigg i morse, utvilad och på gott humör. Ja, jag till och med nästan log när jag vaknade. När hände det sist? Bra längesen lär det vara i alla fall.

Orsaken? Jag gick och la mig 21.00 igår! 

Jag kände mig fruktansvärt tråkig, men huuuuaa vad skönt det var! 


Något jag har tänkt på också är att Felix har inte velat komma in till oss på nätterna på över 2 veckor nu, bara det gör ju att man sover bättre, när man faktiskt får plats i sin egen säng. Stora killen!


Idag vart jag så hurtig så vi till och med gick ner till förskolan idag, jag ångrade ju mig ganska bittert när jag upptäckte hur jävla jobbigt det var (man blir sjukt bekväm av sig när man kört bil i några veckor, och det är väldigt lätt att skylla på att man är tjockis.), men jag hade lovat Felix att han skulle få åka vagnen, så så fick det bli. Ångrade mig ännu mer när det började regna när jag hade lämnat honom. Menmen, jag kom hem efter en sakta promenad och var inte allt för blöt ändå.


Var inne på kontroll på förlossningen igår då jag tyckte att bebisen hade varit väldigt lugn i jämförelse med i vanliga fall, men det var ingen fara. Bebisens hjärta tickade på, låg på ca 130 slag, och blodtrycket låg på 131/58, ingenting i urinen och SF-måttet låg på 37.

Det var väl det enda som läkaren kunde anmärka på, att SF-måttet låg så högt. När de tittade på kurvan så ligger måttet fortfarande inom normalvärdena, men väldigt nära övre gränsen, så risken finns att även detta blir en stor bebis. (vilket jag redan räknat ut) . Ultraljudet visade ju på exakt samma. Men läkaren sa iaf att det var bra att jag skulle til BM nästa vecka så de kan kontrollera SF-måttet igen för att se så det inte skenar iväg. 


Har även suttit och knåpat lite på hur vi ska lägga upp föräldraledigheten för att få ut bästa möjliga, och har smågrejat lite hemma. Nu är det dags för lite mat, sen iväg på ett möte, och sen hämta hem lillskrutten.

Inhandlade yoggi & bär igår, så det blir smoothies till mellis idag. Nam!


/mli*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards