Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Sleepless in Tranås.

Av Emelie - 12 oktober 2011 08:18

Det är så förbenat drygt så jag kräks!

Varför just 02.45, ALLTID? 

Vaknade i natt, var uppe och kissade och nattade om Felix som hade sparkat av sig täcket, sen var det kört. Bara låg och vände och vred på mig. Så 04.30 gav jag upp och gick och la mig på soffan istället och kollade på en film som började då. 

Lyckades slumra till en pyttestund, men BARA för att Felix ska till förskolan sent idag så att vi har sovmorgon, ja då vaknar ju han 05.45 Nej jag är inte bitter. ;) 


Fram till 8 ungefär så har jag och Felix legat i soffan och myst och slumrat, och nu har jag äntligen kunnat pallra mej upp för att fixa lite kaffe! 


Det kommer bli en lååång dag.


Salladen vi gjorde igår var smaskig, dock så tyckte jag vinegrätten var lite väl stark för min smak, men om man bara tar pyttelite så smakade det ganska så bra!


Haha! Felix busade nyss och viftade på rumpan, så jag nöp honom och sa " Felix lilla rumpa", då vänder han sig och bankar mig på rumpan och går nu och nynnar " din STORA rumpa"... Schysst! ;)


Blev glad när jag kollade statistiken från igår, har inte bloggat på nästan en månad, och vips igår så hade jag många läsare igen. Då blir det roligt att hålla igång :) 


Idag ska jag på 2 möten på eftermiddagen, och tänkte även ringa och prata lite med Barnmorskan. Jag funderar ganska mycket på förlossningen, hur länge jag kommer få gå över, hur stor bebisen är osv. Massa jobbiga tankar. Har tid på måndag till henne, men tänkte kolla om jag kanske kan få komma på hinnsvepning redan denna veckan om jag tjatar lite. Men ja, det är väl lika troligt som att himlen trillar ner.


/mli*


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards