Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

Promenad i finvädret.

Av Emelie - 13 oktober 2011 14:26

Var så sinnes jäkla trött i morse så trodde jag skulle gå under. Kändes som om jag skulle kunna sova hela dagen. Meeeen. Skulle köra Jussi till jobbet, så det var bara att kliva upp. Dock så la jag och Felix oss i sängen en timme till när vi kom hem. 


Lämnade Felix kvart i nio på förskolan, och sen körde jag hem och ringde ner till Barnmorskan. Och jag hade väl "tur" för det var min barnmorska som hade telefontiden idag.

Fick tid till hinnsvepning i morgon 12.50 efter lite stonk och stön över att det var väldigt fullt, men skönt att jag kunde få tiden iaf, så det är jag glad över.

Frågade henne även hur länge de låter mig gå över om det inte kommer igång, eftersom vi vet att det är en större bebis, och för att jag är så orolig som jag är inför förlossningen. Så vågade äntligen säga till henne hur orolig jag är och sådär, och hon började undra om jag hade varit på extra ultraljud osv, och sa att det har jag, men att jag hade gärna gjort ett till så att jag inte behöver vara så orolig osv.


Och mitt upp i allt så säger hon: Ja, men nu är det någon annan som väntar i telefonen, så vi får prata mer i morgon. MEN VAFAN? nu var det ju MIN tur i telefonen, den som är efter får väl vänta på sin tur. Så fungerar det i verkliga livet i alla fall. Så det kändes ganska piss att när man var mitt uppe i att prata om något jobbigt så blir man bara avklippt typ.


Sen avslutar hon med: Jag hoppas att vi inte ses i morgon, men annars har du tiden 12.50 Jaha? Kunde hon inte sagt: Hoppas det kommer igång idag för dig, annars ses vi morgon! Suck, jävligt tråkigt med en barnmorska som inte lyssnar, som ställer frågor men som inte lyssnar på svaret. Skitkul. Verkligen.


Idag stod det mellan att vila, vila, vila eller sätta lite jävlar anamma och dona på. Och det blev det senare alternativet. Skurade köket och dammsög halva lägenheten på fm, och fixade en snabblunch. Bestämde mig för att gå ner och hämta Felix, gå en vända på stan och sen hem igen. Så jag hoppas att de ungefär 5 kilometerna jag har promenerat idag gör lite nytta. Nu ligger jag i alla fall utslagen i soffan. zzz. 


Underbart väder idag, klarblå himmel och strålande sol. Dock blåser det lite, och är ganska kallt. Men det var ändå skönt ute.


Nåja. 


/mli*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards