Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Sömn, klippning och kaos!

Av Emelie - 2 november 2011 06:45

Underbara make! Jag älskar dig! Tack för att jag har fått sova 2 nätter i rad. Jag känner mig nästan som en människa igen. Det saknas bara en lång varm dusch, sen jävlar, då är jag på G igen. 


Och jag fattar inte varför jag inte ligger och sover nu. Både Maja och Felix sover ännu. Men nejdå. Jag sätter mig och pysslar med bilder på datorn istället. Nåja. Egentid vs Sömn. Idag vann Egentiden. Och nu vann Felix. För nu vaknade han. Men han får gärna vinna, för han började morgonen med att säga att han älskar mig.


Ja, igår var vi och klippte oss. Felix var jätteduktig, satt som ett ljus i stolen och kollade på film och inflikade då och då att han blev cool. Sötnos! Och Mamman hon bara toppade håret och tunnade ut en helvetes massa. Har bestämt mig för att spara ut till långt igen, så därför blev det ingen superhäftig frissa, utan vi satsade på att klippa det mer jämnlångt. Men jag blir inte så bra på bild, så därför kommer ingen bild på enbart mig. Men här kommer några på Felix i alla fall. 


   



Lite tillruffsat efter att ha haft mössan på sig, men lika cool för det.


I går var det verkligen kaos. Hej och välkommen småbarnsliv. Man tyckte man hade lite tid med ETT barn, det är inget jämnfört med TVÅ. Att bara få i ordning ett barn, det är lyx. När man ska få i väg två, ja hujedamej. Cred till er alla som har hur många barn som helst. Jisses. Är det inte en kaskadspya, så är det en nerkissning, vägran av påklädning, gallskrik för att man blir varm osv. Kan säga att svetten rinner i pannan när man väl lyckats ta sig ut genom dörren. Andas Emelie, andas. Pust!

Var dessutom iväg 2 vändor igår, själv med båda barnen. Först en veckohandling på Willys, och sen en vända till frisören och en sväng på Ö&B. Tror ni att vi var trötta sen? Oyes!


Kvällen bestod av att varva ner Felix, samt lugna ner Maja som hade sin första kväll med magknip. Kan säga att det var sådär lätt att somna Felix med att läsa saga samtidigt som man ska vyssja och vagga en skrikande Maja. Någerlunda dåligt samvete man får när Felix ligger och håller för öronen i sängen. Tror inte han hörde så mkt av sagan.. men han somnade innan boken var slut i alla fall. Älskade unge


Och även om jag inte blir bra på bild, så blir Felix det, därför bjuder jag på den här:


 


Och som avslutning så kommer bild från när Felix blåste ut ljus på tårtan i torsdags. 


   


Idag ska vi bara mysa här hemma. Vi har ingenting planerat. Så blir att greja lite med det jag orkar, och bara mysa så mycket som möjligt med ungarna. Har börjat kunna släppa på kraven lite. Även om det fortfarande är jobbigt så försöker jag inte hinna med allt. En dag i taget, en dag i taget mina vänner...


Kärlek till er! <3


/mli*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards