Direktlänk till inlägg 9 december 2011

Nämen, har jag en blogg?

Av Emelie - 9 december 2011 19:21

Jaha, sidärja, jag hade en blogg också. Fast den är ganska död. 

Jag tänker ungefär hur ofta som helst att jag ska uppdatera. Meeeeen. Där tar det stopp. 

Jag sitter i princip aldrig vid datorn längre, så då blir det inte så lätt heller!


Maja är snart 2 månader. Fy jävlar vad tiden går fort. Hon är världens finaste tjej! Har börjat le med hela ansiktet när man pratar med henne, och hon har börjat spralla som bara den när hon ligger i babysittern, och blir toklycklig när hon lyckas dänga till leksakerna! 


Det som är mindre kul är att vi just nu misstänker att Maja har mjölkallergi. Hon har de senaste veckorna fått mer och mer utslag på kroppen, och blev gnällig under och efter matning, och ja, hon slutade vara sig själv helt enkelt. Så var hos barnläkaren igår, lämnade blodprov och har börjat på en annan ersättning som heter Althéra. 

Har en telefontid med läkaren på torsdag, så då skulle jag få provsvaren. Men hon sa att om hon blir bättre av denna ersättningen, men provsvaret är negativt, så ska vi fortsätta på den ändå, eftersom blodproven kan visa fel. 

Och det går sådär med nya ersättningen. Den är mycket tunnare än den förra ersättningen, och det rinner så fort i flaskan så hon får förmodligen i sig för mkt, och sväljer massa luft, för hon kräks, har ont i magen, gallskriker och kommer inte till ro. Lilla älsklingen. :/ Det gör så ont i mamma! 


Felix är lilla tonåringen just nu! Vad man än säger eller gör så är svaret: Nej! Aldrig i livet! eller: Jag vill inte! 


Det får räcka för idag, ska passa på att natta Felix medans Maja sover.


Förhoppningsvis dröjer det inte lika länge tills nästa uppdatering!


/mli*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 december 2011 13:48

Här hittar ni mig i fortsättningen!

Av Emelie - 20 december 2011 09:19

Följ min blogg med Bloglovin

Av Emelie - 20 december 2011 06:24


Jösses vad dagarna går fort. Och ändå hinner man inte med något känns det som.    Igår var en toppendag, det var lugnt och harmoniskt, och vi bara njöt av dagen. Alla 4 vaknade vid 5-snåret, maken traskade till jobbet, och Felix la sig och kollad...

Av Emelie - 16 december 2011 17:49

Idag fick jag ett ryck till att göra det som jag har tänkt göra i en evighet. Rensa ut gamla trasiga leksaker och sortera i Felix rum!  En stor kartong är nu lite mer än halvfull med grejor som ska slängas, så det var verkligen på tiden! När sorter...

Av Emelie - 16 december 2011 07:46

Dessutom blir Maja 2 månader idag! Fy fasiken vad tiden går fort. Lyxar till med några bilder på godingen!           Hipp Hipp Hurra!   /mli*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards